În toți acești ani în care am fost în mod constant în școlile din România, de stat sau private, am remarcat că situațiile sunt destul de asemănătoare, la fel ca și abordarea sau rezolvarea acestora.

Ne chinuim cu toții să avem lecții cât mai bune, să le dăm copiilor ce e mai bun, dar nu ne luăm niciun moment să dezbatem în echipă- profesori, copii, părinți- care sunt valorile noastre comune, de unde vrem să pornim și unde vrem să ajungem.

Facem mereu ce am tot făcut, dar așteptăm rezultate diferite. Surpriză! Nu se întâmplă așa. Normal, nu? Dacă te îmbraci mereu în roz, ar putea cineva să-ți spună, într-o zi : ” Ce bine îți stă în galben?”

Evident, că schimbarea nu se poate realiza la nivel de țară în timp record, dar școală după școală ar fi o șansă reală. Înainte să pornim anul școlar, întâlnirea membrilor școlii este necesară, dar nu pentru a dezbate planificări, cerințe de la inspectorat, nemulțumiri cu privire la sistem și tot așa. Este pierdere de vreme pentru că momentan încercăm să controlăm ceva ce nu este controlabil. Asta se numește pierdere de energie și sursă de frustrare, cu lipsă soluții.

Așadar, ne întâlnim să ne discutăm valorile. Vedem care sunt acele valori care se regăsesc la cât mai mulți și trecem la copii. Vedem ce se discută și acolo. Ulterior, dezbatem subiectul și cu părinții. Făcând o centralizare, putem realiza care sunt valorile grupului nostru. Cât durează? Maxim 3 zile. Ei bine, plecând de acolo, putem realiza politica școlii noastre, modul în care abordăm învățarea și felul în care gestionăm situațiile de criză. Toate aceste lucruri sunt comunicate la început de an școlar tuturor membrilor grupului, pentru a știi la ce să se aștepte și dacă își pot asuma acest proces.

Merge și la țară și în medii defavorizate! Nu înseamnă că dacă ai toaletă în curte, nu ai valori. Ba chiar, din experiența mea am văzut o mai mare unitate în locurile în care oamenii aveau mai puține de împărțit.

Eu cred cu tărie că exercițiul pe care vi-l propun în continuare se potrivește perfect acestui proces și vine la pachet și cu un concurs foarte generos, din partea celor de la BIC.

Care sunt pasii?

  • BIC pentru Educatie este un concurs scolar adresat elevilor din ciclul primar (clasele 0-IV).
  • Pasi pentru inscrierea in concurs:
    1. Pentru a se inscrie in concurs elevii trebuie sa realizeze un desen cu tema importanta educatiei.
    2. Cand desenul este complet, cadrul didactic trebuie sa intre in posesia plansei desenate de elev si sa o inscrie in concurs.
    3. Inscrierea se face pe platforma online https://www.bickids.com/ro/bicpentrueducatie/ si se poate realiza doar de catre cadrul didactic.
    4. Dupa ce desenul este incarcat, invita cat mai multi colegi sa voteze inscrierea. Perioada de votare este 01-14 octombrie
    5. Clasa cu cele mai multe voturi la încheierea concursului castiga marele premiu si rechizite BIC pentru toti copiii din clasa.

Tema concursului:

Toti copiii sunt invitati sa fie creativi si ne arate printr-un desen de ce cred ca educatia este importanta. Este exact exercitiul potrivit de care va vorbeam pentru a putea intelege care sunt nevoile si așteptările copiilor. Toate acestea pot fi traduse ulterior în valorile fiecăruia. Și uite așa facem un prim pas și descoperim valorile grupului de copii!

 

Premiile concursului:

Clasa cu cele mai multe desene votate va castiga marele premiu: un voucher de 1000 euro pentru echipament didactic necesar desfasurarii orelor scolare (online sau offline) si rechizite BIC pentru toti elevii din clasa.

Locurile 2 și 3 vor primi rechizite BIC pentru toti elevii din clasa.

Perioada de înscriere este : 15-30 seprembrie

Perioada de votare este: 1-14 octombrie

Câștigătorii vor fi anunțați in perioada 17  – 20 octombrie

Succes!

Adauga comentariu
No Comments