Sunt convinsă că micutii au nevoie de mult timp sa realizeze raul cauzat atunci când agresează alt copil.Chiar și atunci când le atragem atenția, oglindind: ” Tu cum te simți când altcineva îți face ceva rău?”
Ei spun “groaznic, teribil, oribil”. Cu toate astea la nici 10 minute agresează din nou. Pentru că micuțul lor creier în formare doar reproduce lucruri care îi sunt familiare. Pentru că de oricât de multe ori ți-ar spune mama să respiri, să faci exerciții de autorelaxare, câteodată frustrarea este doar prea mult.
Chiar citeam articolul unei prietene care spunea că a surprins-o pe fetița ei lovind alt copil. Nu se aștepta la asta după atâtea ore lungi de discuții, atâtea ore lungi de modelare a propriului exemplu. Parca nimic nu a fost suficient!
Nici fetița aceea slabă din banca treia de la geam nu a putut face față frustrării. Nu i-a ținut piept suficient! In special după ce a văzut dedicația primire pe jurnalul ei. A citit și povesti frumoase și povești triste dar parcă momentul în care a citit “pentru Gabriela zisa și țeavă” cerul și universul s-au contopit iar ea s-a sfârșit.
Ce a făcut? A plâns și a plâns până nu mai avut lacrimi după care s-a transformat în agresorul perfect, în agresorul care iși lovea fără milă victima indiferent dacă facuse ceva greșit sau nu.
Agresorul este întotdeauna o victimă care a rămas fără soluție, care nu a mai putut să iasă din rol, nu a știut cum să mai lupte și a decis că doar forța ce naște durere îi mai poate fi de ajutor.
Mă întreabă în fiecare zi părinți care nu mai știu, care nu mai au soluții pentru copiii lor agresați sau deja deveniți agresori. Ma întreabă zilnic ce au de făcut pentru ca simt cum toată munca și efortul lor de a-și înțelege copilul, de a-l ajuta în a-și găsi relaxare și echilibrul și metodele de liniștire…toate aceste lucruri nu mai sunt indeajuns.
De ce? Pentru modelul pe care îl oferim noi copiilor noștri de a fi calmi, răbdători, proactivi nu mai este suficient intr-o mulțime nervoasa, nerăbdătoare, reactiva!
Urmatorul pas este sa facem toate acestea auzite pentru ca mai mulți parinti sa caute liniștea, sa devină cei mai buni oameni pentru eu! Soluția mea asta e! Nu exista metode sau tehnici pe care sa i le predai unui copil! Exista sa te transformi tu in cel mai bun om si exemplu pentru el!
Fetita slăbuță din clasa a 3 a s-a vindecat singura! A fost tare norocoasa!
Salut inițiativa Itsy Bitsy de aduce informația calitatea tehnica metodele și bunăvoința în cat mai multe locuri pentru ca toți copiii să aibă parte de un tratament bun corespunzător decent blând.
Insultele, poreclele, imbrancirile, injuraturile si intimidarea la nivel de grup, sunt fenomene pe care copiii le intalnesc inca de la gradinita. Acestea fac parte din fenomenul de bullying, care a luat amploare de la an la an si in Romania. Pentru diminuarea bullyingului, inca din faza de inceput, Asociatia Parintilor Isteti in parteneriat cu Itsy Bitsy FM lanseaza la inceput de an scolar proiectul „Gradinite fara bullying in Sectorul 3, Bucuresti”, finantat de Primaria Sectorului 3, Bucuresti.
Campania de constientizare si prevenire a bullyingului vine ca urmare la semnalele de alarma pe care le trag copiii, din ce in ce mai des, cu privire la aceste agresiuni la care sunt supusi zilnic in gradinite, scoli sau online, fara a simti ca primesc sustinerea de care au nevoie de la adulti.
In 2016, sesizarile legate de fenomenul bullying in Romania au crescut cu 25% fata de anul precedent (conform Asociatiei Telefonul Copilului). Formele in care s-a manifestat fenomenul bullying au fost: insulte, jigniri, porecle, sarcasm (42,98%), loviri, imbranciri (38,58%) si intimidare, denigrare, insulte cu privire la statutul social (18,44%). Cei reclamati ca fiind bullies / agresori au fost, in proportie de peste 97%, tot copii.
„Este firesc ca toti copiii sa aiba emotii, dar uneori ei sunt coplesiti de furie, frustrare, tristete si nestiind sa recunoasca sau sa isi gestioneze aceste trairi au tendinta de a reactiona agresiv”, explica Adriana Mitu, trainer de dezvoltare emotionala a copiilor.
La nivel international, in programele de prevenire a bullyingului, copiii invata sa recunoasca din timp ce anume le provoaca emotii intense si sa isi controleze reactiile. Un copil care invata de mic sa isi cunoasca emotiile si sa fie empatic va fi cu siguranta mai putin predispus la a fi agresor sau victima la gradinita / scoala sau pe internet si va avea performante mai mari pe orice plan.
Proiectul „Gradinite fara bullying in Sectorul 3, Bucuresti” invita cadrele didactice sa realizeze si sa foloseasca zilnic un EMOMETRU, instrument de cunoastere in grup a emotiilor. Aceasta practica zilnica la clasa va ajuta la o mai buna dezvoltare emotionala a copiilor, dar si la crearea unui mediu scolar mai benefic educatiei.
„E important ca cei mici sa inteleaga ca fiecare emotie este folositoare, dar ca intensitatea ei ar putea fi uneori prea greu de suportat. Atunci, ca si cand ai avea o oala pe foc, e posibil ca ea sa dea pe afara, sub forma de comportamente. Copiii pot fi indrumati sa semnaleze adultului cand oala incepe sa fiarba, ca in loc sa dea in foc, cei din jur sa-i ajute cu o vorba calda, o privire incurajatoare, o atingere usoara sau o imbratisare, astfel incat sa scada intensitatea emotiei”, spune psihoterapeuta Vistiana Long.
Proiectul „Gradinite fara Bullying in Sectroul 3, Bucuresti” deschide seria unor proiecte de prevenire a bullyingului in randul copiilor de toate varstele, initiate de Itsy Bitsy FM si Asociatia Parintilor Isteti impreuna cu sustinatori din societatea civila si autoritati, care vor aduce o schimbare de impact in constientizarea nevoilor emotionale ale copilului, care genereaza comportament de tip bullying, contribuind astfel la o mai buna sanatate emotionala a copiilor.