Minim o data pe zi văd o postare pe Facebook, în care autorul se plânge ca sta și așteaptă cu orele sa îi vina rândul ” atât de important ” – știți sloganul: ” apelul dvoastra este extrem de important pentru noi…de n-ar mai fi”- în a fi preluat de un asistent call-center ( cred ca așa se numesc).
Așa, să purcedem, deci, la drum cu experiența mea ca doar despre asta știu cel mai bine. Nu dau nume de companii pentru ca am pățit câte ceva la toate la care am sunat și sunt multe și din toate domeniile.
Modelul clasic suna:
” Apelul d-voastră este extrem de important pentru noi” de aceea trebuie sa aștepți minim doua ore pana ești preluat…recordul meu de așteptare a fost de o ora și 40 de minute, moment in care ei mi-au închis mie…ca doar eram importantă!
Urmeaza, gâfâit,sufocat și foarte umil sa nu cumva sa pierzi șansa:
” – Buna ziua, ce bine ca mi-ați răspuns…am o problema cu Internetul și…..
- Va transfer la serviciul net….bip, bip, bip…alte 2 ore
- -Da, buna ziua va ascult..
-Buna ziua, ma numesc Gabriela, cod client, adresa, religie și naționalitate…știți, am o problema cu Internetul, anume…
- Aveți modem sau…naiba știe cum se numește celălalt model…
-Modem cred…dar cum ….
- Va transfer la colegul meu care se ocupa….bip, bip, bip…alte minute…
- Buna ziua, spuneti!!!
-De la capăt???? OK, ma numesc Gabriela și restul spovedaniei pana la modem…
- E modem alb sau negru????
-Stati sa verific..e alb????( deja tremur și-mi fac cruci cu limba in gura)
- Da…alb…va…
-Nu…stați un pic ca nu cred ca e așa complicat…e vorba…
- Transfer la colegul meu…bip, bip, bip…alte minute
- Buna ziua, spuneti!!
-Buna ziua, sper sa fiți ultimul…ma cheamă Gabriela și nici nu mai știu de ce am sunat….
Scena este reala! Am vorbit cu vreo 7 persoane in ziua respectiva, am petrecut mai bine de jumătate din zi pentru aceasta aventura, iar la final mi-au închis…în timp ce așteptăm o alta persoana sa mă preia…nu am revenit, nu mai aveam putere!
Am patit-o și la centre medicale, la banca, în multe locuri…dar mereu am avut bunăvoința sa le găsesc o scuza, ca e multă lume, ca sunt ei prea putini, ca sunt multe probleme, etc.
Am avut bunăvoința asta pana mi-a povestit un prieten ca așa se face! Închizi când nu știi, pui în așteptare, transferi și tot așa, iar dacă e o zi d’aia rea, când nu se aliniaza planetele, vorbești cu 7, jumate de zi și apoi ești pus pe liber!
Am fost îngăduitoare pana când am văzută cu ochii mei și am auzit cu urechile mele cum unui prieten i s-a încărcat factura, în mod straniu, iar operatoarea ii spunea ca nu e autorizată sa ii spună ce este suma respectiva și nici nu făcea transfer către cineva autorizat! Nervos, amicul meu i-a închis și a sunat la persoane juridice, unde a rezolvat in mai puțin de 15 minute.
Iar ultima întâmplare care m-a făcut sa înțeleg clar ca scuzele pe care le tot găseam eu in sprijinul lor erau total nefondate s-a petrecut acum mai bine de o luna când iPhone-ul meu nu se mai deschidea. Am mers in magazinul Apple din Baneasa, iar băieții de acolo mi-au spus ca dacă nu am parola iCloud, pot arunca telefonul la gunoi. Mi s-a părut ireal…așa ca am decis sa caut numărul de la call-centerul Apple. Am aflat ca nu are call-center in România și mintea mea deja a început sa facă scenarii: ” nu are niciun rost sa sun, dacă în România aștepți cu orele…”
Cu toate acestea mi-am luat inima in dinti și am sunat. M-am dus sa pun de o cafea, ca doar aveam de așteptat! Surpriza! Mi-au răspuns în sub un minut, fără sa-mi povestească alte oferte și noutăți! Le-am povestit frumos ce am pățit, iar doamna a venit cu propuneri,care nu au funcționat…așa ca mi-a zis sa aștept puțin, pana se consulta ea cu un alt coleg…NU MA TRANSFERA!!! M-a întrebat daca vreau muzica sau liniște cât aștept…i-am zis liniște ca sa o aud când vorbea din nou, pentru ca eu îmi planificasem călătoria la toaleta, știind ca aveam de așteptat. Și doar ce o aud…” Ești?”…și fug repede de pe toaleta, cu toate cele în vine! M-a mai pus odată in așteptare, mai lunga, de vreo 10 minute, dar m-a rugat sa comunicam pe email sa ii spun daca îmi iese ce m-a pus sa fac! Una peste alta…am stat 2 ore în telefon,cu același operator, am stat maxim 15 minute în așteptare, cu totul..dar am comunicat prin email și am rezolvat telefonul sortit gunoiului, în opinia celor de la magazinul Apple Băneasa!
Asa ca nu știu care este soluția pentru call-center-urile din România, dar știu știu sigur ca se poate și altfel!